25 paź 2015

Wystroj wnetrz: Halloweenowe nakrycie stolu.

Halloween jest coraz bardziej hucznie obchodzonym swietem w Norwegii. Osobiscie nie widze w nim nic zlego, chociaz zdaje sobie sprawe, ze wielu kalolikow jest bardzo wrogo nastawiona do tego swieta. Wydaje mi sie, ze jak zwykle jest to spowodowane niewiedza i ignorancja. Owszem Halloween wywodzi sie z celtyckiego swieta ku czci boga smierci – Samhaina, ale jego dzisiejsza forma nie ma tak naprawde nic wspolnego z tamtymi obrzadkami. Poza tym wielu katolickich ksiezy myli Halloween z satanizmem. Rzeczywisice 31. pazdziernika w kosciele satanistycznym jest ochodzone jedno z najwazniejszych satanistycznych swiat, ale Halloween nie ma z tym nic wspolnego!!! Moim skromnym zdaniem Halloween - nalezy postrzegac jako tradycje kulturowa, niezwiazana z zadna specyficzna religia. Swietowanie go nie powinno jednak spychac (przynajmniej w krajach katolickich) na drugi plan obchodzonego 1 listopada Dnia Wszystkich Swietych oraz 2 listopada, Dnia Zadusznego. Norwegia nie jest jednak krajem katolickim i juz 1. wrzesnia mozna znalezc w sklepach setki roznych halloweenowych przebran i dekoracji. Ja w tym roku skusilam sie na typowo jesienne liscie i dynie, swiecznik "jack-o'-lantern" , kilka pajakow, pajeczyne i halloweenowe konfetti. Wszystko razem nie wynioslo mnie wiecej niz 200 koron, co wydaje mi sie dosyc uczcwiwa cena za dekoracje, ktore postoja przez maksymalnie 2 tygodnie (oczywiscie wykorzystam je znowu w przyszlym roku). Zdaje sobie sprawe, ze w wiekszosci halloweenowych nakryc stolu przewaza kolor czarny, ja jednak jak zwykle postawilam na biel i kilka pomaranczowych akcentow. Efekty moich staran mozecie ocenic zreszta same. Niestety jak zwykle na stole nie ma jedzenia bo Halloweenowa impreza dpiero za tydzien, tymczasem zdjecia byly robione wczoraj :) 









Cztery ostatnie zdjecia zostaly zrobione przy krotszym czasie otwarcia migawki w aparacie poniewaz chcialam oddac upiorny efekt pajeczyny! 
Bardzo chcialabym z wami zostac i jeszcze tak rozpisywac sie przez kilka godzin, ale niestety czekam na mnie kolejny youtubowy projekt z halloweenowymi akcentami, ktory mam nadzieje pojawi sie na moim blogu jeszcze w tym tygodniu :) 

SHARE:

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

© Life by Magdalena. All rights reserved.
Blogger Designs by pipdig